2011. augusztus 24., szerda

Inspiráló élet


Az inspiráció szó sugallatot, ihletet, késztetést jelent. A tettek egyik mozgatórugója, ami belső indíttatásból származik, és amely a kreativitással járó alkotókészség révén gyakorlatban is megvalósuló újításokat eredményez.

Azt is mondhatjuk, hogy az inspiráció az alapja a teremtőerőnek, a belső erőnek, amely révén egyedi, és mások számára is fontos, értékes dolgokat hozhatunk létre, az élet bármely területén.

Nagyon sokáig azt éreztem, hogy egyáltalán nem vagyok kreatív, soha nem lesz semmiben saját ötletem. Aztán minden megváltozott. Hivatást váltottam, tele vagyok ötletekkel, és folyamatosan újabbak, és újabbak bukkannak fel bennem. Tudom, hogy még rengeteg minden fog belőlem megszületni, pedig csak nem olyan rég kezdtem el új területekre kirándulni. A hivatásomban megteremtettem egyedi módszerem alapjait, ami folyamatosan bővül és épül, és nem olyan rég kezdtem el olyan új területekre barangolni, mint az éneklés és a mantraírás.

Mindennek alapja egy meditációs technika, amit három éve végzek, és alapvetően változtatta meg az életemet. Legalább 15 éve meditálok, de azt a fajta meditációs módszert, ami ezt a hatalmas változást elhozta, csak néhány éve ismertem meg és gyakorlom. Ez a meditációs technika lehetővé teszi, hogy a spirituális fejlődés egy magasabb szintjére juthassunk, amely létrehozza a Lélekkapcsolatot. A Lélek által vezetett életről már többször írtam itt a honlapon.

Winslow Hall a fény megtalálásával kapcsolatban három útról beszél. Ezek: a szépség útja, az értelem útja és a lélek útja.

A szépség útján az anyag fátylán átlépve megláthatjuk a minden forma mögött ott rejlő lényegi szentséget és szépséget. Ez az érzékek útja.

Az értelem útjának célja a létezés okának megismerése.

A lélek útja a legtágabb mindhárom út közül: nemcsak átszakítja az anyag burkát, hanem önmagát azonosítja mind a fátyollal, mind a fátyol mögötti Valósággal. Ezáltal a lélek, a fátyol, és a Valóság eggyé válik.

Ismerd meg önmagad! Ez a híres mondás a delphoi jósda bejárata felett volt olvasható. Arra utalt, hogy akkor leszel képes sorsod irányítójává válni, ha megérted, hogy ki vagy te. Ha megismered örök és változatlan esszenciádat, amely itt ebben a fizikai valóságban igyekszik megtapasztalni önmagát.

Érezz rá a belső hangodra, amely megsúgja számodra, hogy ki vagy te valójában a látható felszín alatt. Amikor átadod a léleknek az irányítást, az nem azt jelenti, hogy lemondasz önmagadról. Éppen ellenkezőleg: akkor választod önmagadat, és akkor válsz inspirálttá. Az inspirált élet pedig azt jelenti, hogy a saját utadat járod szabadon, és egy olyan erő tölt el, amely kifogyhatatlan.

Amikor átadod a léleknek az irányítást, fokozatosan megváltozik az érzékelésed is. Ugyanazt a világot nézed, ami korábban is körül vett, mégis egész mást látsz. Nyugalom és béke talál rád, és értékeled, hogy minden tökéletesen rendben van. Úton vagy, és érzékeled az út, tehát saját történeted szépségét. Megérted, hogy eddig mi vezetett, és hogyan. Bátrabban mersz kérni, erősebben jelented ki a szándékaidat, így gyorsabban is haladsz. Szorosabb kapcsolatba lépsz a testeddel is, megérted az üzeneteit.

 AratóMónika-Teljesség virága

2011. augusztus 22., hétfő

Összpontosítás

-Hogyan tanuljuk meg az elengedést/3.rész/-


Összpontosítás

A fegyelem elválaszthatatlanul összetartozik az összpontosítással. Már maga a szó is tartalmazza, hogy összpontosításnál egyetlen pontba kell besűrítenünk teljes figyelmünket, ezt a pontot kell középponttá tennünk. Méghozzá azzá a ponttá, amely éppen foglalkoztat téged! És egyáltalán nem fontos, hogy ez a feladat éppen egy szerződéstervezet megírása vagy a petrezselyem felaprítása a salátába.
Akármit teszel is, tedd összpontosítva, mert így dolgozhatsz csak hatékonyan, és így érheted el a legjobb eredményt.


Mindent, amit átélsz, tudatosan éld át, hiszen ezt jelenti a pillanatra összpontosítás. Mindig az a legfontosabb, amit éppen csinálsz!
Nem minden fontos, ami sürgős. Tanuld meg elválasztani a fontos feladatokat a jelentéktelenektől, és oszd fel őket sietősebb és ráérősebb feladatokra. Figyelj az elsőbbséget élvező dolgokra!  Először mindig azt végezd el, ami a legfontosabb, és ne felejtsen el koncentrálni! Ilyen módon folyamatosan jó lesz a teljesítményed, hiszen mindig koncentráltan dolgozol! Minden pillanatot a legésszerőbben használd ki. És tudjuk, hogy minden pillanat egy-egy lehetőséget tartalmaz.


Például levelet írsz. De levélírás közben már azon jár az eszed, hogy még ott vár a nagymosás, és Kovács urat is fel kell hívnod! Így aztán jó sokáig elhúzódik a levélírás, hiszen nem összpontosítasz a feladatra. És az eredmény sem lesz valami megnyugtató.
Szétszórtad az eneriáidat, Kovács úron járt az eszed, meg a nagymosáson, nem csoda, hogy a levél olyan lett amilyen. Átírhatod, vagy elküldheted úgy, ahogy van, de természetesen akkor elégedetlen leszel a teljesítményeddel.
Most, amikor ezeket a sorokat olvasod, kezd is meg azonnal új ismereteidnek alkalmazását:
engedd el minden olyan gondolatod, amely nem az olvasottakhoz kapcsolódik, és amelyek elvonják a figyelmedet attól, hogy a szavak értelmére öszpontosítsál.


Összpontosítási gyakorlat


Ülj le kényelmesen, gondoskodj arról, hogy senki és semmi ne zavarjon. Lélegezz mélyeket, amíg nem érzed, hogy teljesen nyugodt vagy. Érezd, ahogy a lélegzeted szétárad egész testedben, ahogy hasfalad lassan emelkedik-süllyed. Érzékeld a lélegzetedet, engedd el a gondolataidat. És most képzelj el egy gyönyörű nyári rétet. Csodaszép zöld rétet látsz, tarka virágokkal telehintve. Összpontosíts erre a rétre. Gyönyörködj az ég kékjében, hallgasd a maadarak csicsergését, figyeld meg, hogyan száll a darázs virágról virágra, nézd, mint hajladoznak a virágok a szélben. Összpontosíts erre a rétre! Csodálatos nyári rétet láthatsz, és ha a szaglásodra összpontosítasz, akkor még a virágillatot, a rét illatát is érzékelheted. A nyár illatát beszívod magadba.
Élvezd ezt az érzést! Érezd jól magad a nyári réten. És ha eléggé kipihented magad, térj vissza az itt és mostba. Visszatérsz az itt és mostba, kinyitod a szemed, és remekül érzed magad.
Ha láttad, érezted, szagoltad a személyes nyári rétedet, akkor nagyon jól tudsz összpontosítani. Hiszen ez a rét csak koncentrált gondolataidnak a kifejezése - imaginációs képességed kifejezése, amelyet az összpontosítás tesz lehetővé.
Ha csinálunk valamit, csináljuk alaposan - még ha ostobaság is. (Balzac)



2011. augusztus 20., szombat

A tudatosság


A tudatosság felszabadít önmagad börtönéből. Megéri a tudatosság útját járni. Félelem nélkül önmagad lehetsz, és megtalálhatod a boldogságot.

"Ami most megjelenőben van, az nem valami új hitrendszer, új vallás, spirituális ideológia vagy mitológia.

Nem csak a mitológiák, és a hitrendszerek végórái felé tartunk. A változás mélyebre hatol, mint  elméd tartalma, mélyebbre, mint gondolataid.

Az új tudatosság központjában történetesen a gondolat transzcendetálás (átlépés) áll, az újonnan megtalált képesség gondolat fölé emelkedése, egy olyan dimenzió felismerése önmagadban, amit végtelenszer hatalmasabb, mint a gondolat" (Eckhart Tolle)

A most hatalmát itt olvashatod!

2011. augusztus 12., péntek

Édes álom - és keserű valóság


Ha a legutóbbi újévi fogadalmaidra vagy "majd egyszer" terveidre gondolva keserűséget vagy fájdalmat érzel, ennek valószínűleg egy oka van: lelked mélyén tisztában vagy vele, hogy szinte semmit sem teszel értük. Még jobban elkeseríti az embert, ha egyszer azzal kell szembesülnie, hogy nemcsak egyes tettei, hanem egész élete nincs összhangban vezérlő értékeivel. Jól ismerem ezt az érzést. Sokan meséltek már nekem róla, Arról a félelmetes érzésről, amikor egy nap munkába menet rádöbbensz, hogy tulajdonképpen semmi keresnivalód az addig megszokott kerékvágásban. Nem arra halad életed szekere, amerre lelked mélyén menni szeretnél.

Egy ilyen felismerésről mesélt munkatársam, akinek tréningjén pár évvel ezelőtt az egyik nő kendőben jelent meg. Munkatársam rögtön rájött, hogy a nő kemoterápiás kezelés következtében kihullott haját igyekezett palástolni. Később megtudta, hogy a nőt mellrákkal diagnosztizálták, ezért eltávolították a mellét, és akkor éppen a hat hónapos kemoterápia kellős közepén tartott.
"A diagnózis teljesen felforgatta addigi nyugodt életemet. Az orvosok bizakodóak...Nem találtak áttéteket...Amióta kiderült, hogy beteg vagyok, szakmát váltottam. Már régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy tanítanom kellene. Vegyészmérnökként azonban olyan magas volt a fizetésem, hogy képtelen voltam otthagyni az állásomat. Most, hogy a halállal kellett szembenéznem, rájöttem valamire. Rájöttem, hogy a pénz nem minden. Mert a boldogság a minden."
A nő fájdalmas felismerése valószínűleg számodra is valamilyen szinten ismerős. Ha rájössz, hogy életed nincs összhangban alapértékeiddel, vagy hogy az életed tulajdonképpen értelmetlen mókuskerék, mint a filmbeli meteorológus napjai Punxsutawney-ben, te is hasonló fájdalmat érzel.

Minden fájdalom rossz, mégsem egyformán. A fizikai fájdalom - fáj a hátad, eltörted a lábadat, megvágtad a kezed, leégtél a napon - legtöbbször helytelen döntés vagy baleset következménye. Az ilyen fájdalmak komoly kínokat okoznak az embernek - de csak egy ideig. Végül testünk felülkerekedik a sérülésen, és meggyógyulunk.

Az igazán nagy kínokat a hosszan tartó fájdalmak okozzák. Azok a bizonyos belső fájdalmak. Ezeknek kétféle oka lehet: nem kívánt esemény történik velünk, főként, ha az általunk szeretett személyekkel történik valami baj. A másik ok saját életünkkel kapcsolatos, pontosabban az álmaink és a valóság eltérésének felismeréséből.

"Feleségemmel mi is megéltünk ilyen fájdalmat, amikor egy tragikus autóbalesetben elveszítettük lányunkat és kétéves kislány unokánkat. A tragédia miatt érzett fájdalmunk szinte elviselhetetlen volt. Ez az a fájdalom, ami valószínűleg végigkíséri majd egész életünket."

Fáj az is, ha szeretett családtag vagy barát betegségét kell  tehetetlenül végignéznünk. Vagy amikor hozzánk közel álló személy veszíti el állását, váláson megy keresztül, vagy számára fájdalmas esemény történik vele. Az általunk érzett fájdalom ugyan nem mindig fizikai, mégiscsak fájdalomról van szó. Csak éppen pszichológiai, érzelmi vagy spirituális fájdalom. De nagyon is valós.

Az embereket általában az viseli meg a legjobban, amikor egyszerre csak rádöbbennek, hogy életüknek tulajdonképpen semmi köze vezérlő értékeikhez. Amikor rájönnek, mennyivel többre lettek volna képesek. Vagy hogy életük szöges ellentéte mindannak, amit lelkük mélyén fontosnak tartanak. Ezt a fájdalmat ugyanúgy kell gyógyítani, mint ahogy összevarrják a vágott sebet. Összhangba kell hozni a valóságot álmainkkal és értékeinkkel. Hogy ne legyen mély szakadék aközött, ami van, és amit szeretnénk.

Ezen sorok elsődleges célja segíteni neked abban, hogy valóságodat összhangba hozd az álmaiddal és a vezérlő értékeiddel. Szeretném, ha erre minden reggel emlékeznél, ezért tedd fel magadnak a kérdést:
"Ma mit fogok tenni annak érdekében, hogy álmaimat összhangba hozzam a valóságommal?"
Az elkövetkezendő fejezetekben megpróbálok neked segíteni alapértékeid meghatározásában. Hogy tudd, mi az, ami igazán fontos számodra az életben. És tudd, mivel kellene összhangba hozni a valóságodat.


2011. augusztus 6., szombat

Hogyan tanuljuk meg az elengedést?

3. rész 
Hogyan tanuljuk meg az elengedést?

A tanulás legkomolyabb folyamata legbelül zajlik, a bensőnkben, a tudatunkban, gondolataink és érzelmeink révén.
Ha egyszer tudatosítjuk magunkban, hogy minden egyes pillanat lehetőséget hordoz magában, akkor arra is ráébredünk, mennyi ilyen lehetőséget elszalasztottunk, elmulasztottunk már, és milyen sok lehetett, amelyeket észre se vettünk.
Minden pillanat, amely kihasználatlanul elszáll, mindörökre elmúlik - soha többé nem tér vissza. És nem tudhatjuk, hogy akár hasonlót is kínál-e még nekünk az élet. Ezért aztán állandóan készen kell állnunk arra, hogy javunkra fordítsunk minden kínálkozó alkalmat, lehetőséget. Éljünk tudatosan az itt és mostban! Figyeljünk oda mindenre, ami a környezetünkben zajlik, érzékeljük, hogy mi történik velünk, legyünk éberek! Minél tudatosabban éljük meg a pillanatot, annál hamarabb tudjuk megragadni a kínálkozó alkalmat!

Fegyelem + gondolatok = gondolati fegyelem

Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a pillanatot, fegyelmezettnek kell lennünk. Urai vagyunk a gondolatainknak. MI döntjük el, hogy MIT gondolunk. Váljon tudatossá! Gondolj a gondolataidra: sokat gondolkodsz? Mire gondolsz? Kire gondolsz? És mindenekelőtt : HOGYAN gondolkodsz?

*Feladat*

Gondolatok kérdőív

Készíts listát, amelyben rögzíted a gondolataid pozitív és negatív rovatokban. Szánj rá minden este 10 percet, tekintsd át még egyszer az egész napod, és gondolkodj el:
  • Miken gondolkodtam ma?
  • Milyenek voltak a gondolataim, pozitívak vagy inkább negatívak?
  • Bosszankodtam?
  • Örültem?
  • Megtaláltam a jót minden helyzetben?
  • Megvalósítottam a gondolataimat?
  • Sikerült megoldanom egy-egy problémát?
  • Kellemes légkört teremtettem-e a gondolataim erejével?
  • Pozitív beállítódással kezdtem a napot?
  • Hogyan fejezem be ezt a napot?
Jelöld vonalkákkal - vízszintes, rövidebb vagy hosszabb vonalkákkal - pozitív és negatív gondolataid intenzitását! Ha önmagadon vagy másokon bosszankodtál, az persze negatív energiát termelt. Tudnod kell, hogy a mérgelődés semmin sem javít, csak Téged terhel!
Nos miután egy hétig vizsgálod a gondolataidat, világosan ki fog rajzolódni, hogy milyen témára vagy témákra gondolsz a leggyakrabban. Még ha 50-50%-ban oszlik is meg a pozitív és a negatív energiák aránya, akkor is megéri már, hogy egy kicsit önmagadon is dolgozzál, és megtanulj pozitívabban gondolkodni. Hiszen minden további nélkül áthozhatod a pozitív oldalra azt a negatívban jelölt 50%-ot. Ez pedig úgy történhet meg, ha tudatosítod a gondolataidat. Ha elég behatóan foglalkozol a fenti kérdőívvel, akkor el tudod érni ezt az állapotot.

Amikor befejezed gondolkodásod feltérképezését, elkezdheted az intenzív, gyakorlati munkát, a fegyelem tanulását. Ez abban áll, hogy mihelyt észreveszed, hogy gondolataid közé belopódzik egy-egy negatív gondolat, abban a pillanatban lefüleled és megállítod. És ne mond azt, hogy "Támad egy gondolatom", hiszen Te vagy az, aki kigondolja ezeket. Ne gondolj többet egyetlen negatív gondolatot se! Légy inkább konstruktív! Ha nem látsz azonnal pozitív megközelítési módot, akkor keress egyet! Nincs olyan helyzet, amelyben nem lehet ilyent találni! Próbáld meg egy másik oldalról megközelíteni a dolgokat - gondolkozz másképpen, gondolkozz új módon, gondolkodj építő, pozitív módon.

Ha egyszer elereszted a régi gondolkodási mintákat, meg fogsz lepődni, mennyi új út nyílik meg! Még azokban az emberekben is felfogod fedezni a szeretnivalót, akiken eddig semmi szeretetre méltót nem találtál. Például az "anyós"-eset, akit azért nem szeretnek, mert beavatkozik a fiatalok családi ügyeibe. Ezért mihelyt valaki megpillantja az anyósát, úgy érzi, látni se bírja.

Mostantól fogva próbáld meg ezt a helyzetet is másképp megközelíteni: gondolkodj el azon, mit is tesz az anyósod a családért. Gondolj arra, hogy milyen finom süteményt tud sütni, milyen jó, hogy vigyáz a gyerekekre, és hogy néha a nagytakarításban is segédkezik. Ha az alapállásodon változtatni tudsz, máris nagyot léptél! De ez még nem elég! A következő lépés: a magatartásod!

A legközelebbi látogatás alkalmával egyszerűen mondj valami kedveset az anyósodnak. Anyósa a dicséret halaltán megersödik abban a pozitív tulajdonságában, amelyet megdicsérsz, kapcsolatotok harmonikusabb lesz, új alapokra helyeződik. Mindkét fél gazdagabbá válik ebben a kapcsolatban. És ha Te mindig megteszed a megfelelő lépéseket, akkor ez a folyamat nem áll meg, egyre harmonikusabbá és békésebbé válik a viszonyotok. Természetesen azt sem szabad elvárnod, hogy az anyósod máról holnapra megváltozzék. Hisszen Te sem egyik napról a másikra változtál meg, hanem belátást és sok időt használtál fel kapcsolatotok átalakításához.

Ha megvizsgáltad a gondolataidat, figyeld meg, nincsenek-e bizonyos negítív gondolati elemek a mélyben. Ha találsz ilyeneket, külön papírra írd le őket! Lehet közöttük bizonyos emberek iránti erős ellenszenv, munkaundor, vagy egyszerűen rosszkedv az élettel vagy önmagaddal szemben. Lehet, hogy épp most fogod észrevenni, hogy hajlamos vagy mindent a rosszabbik oldaláról nézni. Lehet szó színházi előadásról, új munkáról vagy az ismerőseid építkezési terveiről, mindenre ez a sztereotip válasz jut eszedbe:
"Ugyan, úgyse lesz belőle semmi!" És ebben igazad is van: az ilyen hozzáállással valóban nem is lesz semmiből semmi! A színdarab nem tetszik, az új munka idegesítő, s a barátság is hamar véget ér. Pedig minden   Rajtad múlik: mindent láthatsz másképpen is!

Figyeld meg a problémáid, visszatérő negatív gondolataidat, minden oldalról vizsgáld meg őket! Próbáld meg semleges álláspontról szemlélni őúket, és találd meg bennük a pozitív szempontokat. És ha végképp nem találsz, akkor hát teremts egyet! Legyen kreatív, fejleszd ki nyomozói képességeidet- és légy büszke önmagadra, ha sikerrel jártál! Ha aztán megint felbukkan az a jól ismert probléma, akkor emlékezz vissza erre a mostani megoldásra! Gondolkodj pozitívan, és ha még mindig nem hiszed el:
Minden jó irányba fog terelődni!

Ha vannak szenvedélyeid, de megzabolásod őket, az dicsőbb dolog, minth a nem is lennének szenvedélyeid.(Novalis)

Gondolati szuggesztió

"Ura vagyok a gondolataimnak - én magam határozom meg, hogy mire godnolok, kire gondolok, és mekkora engergiát fektetek a gondolataimba. Én pedig a szép, a pozitív, az építő dolgok felé fordulok.
Minden gondolatomban ott a szeretet - önmagam szeretete, embertársaim szeretete, és a környezetem iránti szeretet. Egyre növekszik bennem a harmónia és az öröm, amely minden gondolatomban megjelenik. Tudom, hogy minden gondolat olyan erő, amely képes anyaggá változni. Az vagyok, amit godnolok. Sugárzó fény vagyok. Gondolataimmal és a belőlük következő tettekkel magam is továbbadom ezt a fényt. megadatott nekem, hogy mindent jó irányba befolyásolja, és örülök ennek a feladatnak. Nap mint nap nagy lendülettel végzem feladatomat. A szépre gondolok, és a szép megvalósul. Nyugalom és harmónia van bennem. Minden úgy van jól, ahogy van."

Végezz gyakorlatokat gondolataid edzésére!

Válassz ki tíz negatív gondolatot, és alakítsd át őket pozitívvá!

Például:

Negatív

  • Jaj, de fáradt vagyok! Mindig hétvégére romlik el az idő!
Pozitív

  • Így tudok jól aludni. Nagyszerű! Végre lustálkodhatok, megválaszolhatom a leveleimet, takaríthatok, vagy vendégül láthatom a barátaimat.
Negatív

  • Ki nem állhatom a szomszédokat!
Pozitív

  • Békés emberek, nem kell velük foglalkoznom.
Negatív

  • Bosszankodom, mert nem kaptam koncertjegyet.

Pozitív

  • Megtakarítottam egy csomó pénzt, vehetek új CD-ket.

Negatív

  • Balesetem volt.

Pozitív

  • De jó, hogy csak koccantam!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KIEMELT BEJEGYZÉS

Májusi szerelmi előrejelzés

Mire készülj májusban szerelem és a párkapcsolati boldogság terén? Az ismert amerikai párkapcsolati szakértő és spirituális tanító, Chuck ...

TOP 3 BEJEGYZÉS

KEDVES OLVASÓIM

Lia Weblapkellékek, kütyük és kódok

Katka szép oldala

Semilin-graphic

222

lap tetejére