2013. szeptember 28., szombat

Meditáció


Alkalmazható stressz, koncentrációs zavar, magas vérnyomás, a mentális egyensúly vagy az akaraterő hiánya, illetve depresszió esetén; az immunrendszer erősítésére.

A meditáció gyökerei több vallási hagyományban megtalálhatók. A hinduizmusból származó jógagyakorlatok a legismertebbek, de a keresztény filozófiában is jelen van a meditáció, az elmélyülés, az ima különböző formái, melyek sokszor olyan tudatállapothoz vezetnek, amelyben az ebmer eggyé válik a meditáció tárgyával (misztikus élmény). A meditációs gyakorlatok célja, hogy az alany a mély koncentráció, a tökéletes belső béke állapotába kerüljön. Segít, hogy uralkodni tudjunk a gondolatainkon, és külön tudjuk választani a jó és a rossz tapasztalatokat. Idővel megtanulható általa az elme kitisztítása, meg lehet szabadulni mindentől, ami korlátozza azembert. Az ilyen állapotot különböző gyakorlatokkal lehet elérni: a mindennapi káoszból való kikapcsolódással, mantrák (imádságok) ismételgetésével, légzőgyakorlatokkal vagy aktív fizikai meditációval, mint amilyen a transztánc. A tudosók kimutatták, hogy amikor a meditáció alatt megpihen az elme, az a testet is gyógyítja. A meditációs gyakorlatok segítenek a stressz leküzdésében és a betegségek megelőzésében. Aki rendzsersen meditál, egybefogja atestét, az elméjét és a lelkét.

GYAKORLAT TESZI A MESTERT

A meditációs gyakorlatokat rendszeresen kell végezni, al egjobb naponta. Az eredmény csak bizonyos idő elteltével tapasztalható. Hogy milyen hosszan végezzük a gyakorlatokat, ebből a szempontból másodrendű. Ahhoz, hogy az ember valóban ellazuljon meditáció közben, a legfontosabb, hogy belül kész legyen a teljes kikapcsolásra. Minél többet gyakorolunk, annál mélyebb lesz a nyugalom.

GYAKORLATOK

Lehetőség szerint mindig ugyanabban az időpontban és ugyanazon a helyen meditáljunk, ismert és nyugodt környezetben, ne váltogassuk a gyakorlatokat, és néhány hétig maradjunk ugyanannál a meditációs formánál.

HATÁS

Amikor meditálunk, lelassulnak a szervezet anyagcsere-folyamatai, alacsonyabb lesz a pulzus, csökken al égzésszám. Ennek eredménye a teljes ellazulás, amelyet az agyi aktivitás mérésével ki is lehet mutatni. Ébredésko ez 13-30 hertz körüli (béta-hullámok), meditáció közben azonban 8-12 hertzre esik vissza (alfa-hullámok). Az alfa-hullámok általában csak alvás közben jelennek meg.

Mit mond ahagyományos orvostudomány
Az orvostudomány is alátámasztja, hogy a meditáció pozitív hatással van a vegetatív idegrendszerre. Neurológiai kutatások kimutatták, hogy amikor meditálunk, szabályossá válik az agyhullámok frekvenciája, ami a mély ellazulás állapotának kifejeződése.

ÉRDEMES TUDNI

A meditáció egyik formája már évezredek óta, hogy az ember bizonyos "szent" szavakat mondogat. Ismételgessük az "Om" szótagot, vagy az "Om mani padme humD" mantrát (imádságot).

VEZETETT MEDITÁCIÓ

Nagyon jó hatása van az ún. vezetett meditációnak, amelyhez kereskedelmi forgalomban is kaphatók különböző meditáló cd-k. A kellemes zene és a szinte megelevenedő történeetek segítenek a hallgatónak, hogy elmeneküljön a hétköznapokból, és könnyedésn ellazuljon. Másfajta segítséget is lehet használni, például leeht egy tárgyra vagy egy mantrára, szépen hangzó, érzelmi vagy gondolati többletet tartalmazó szavakra összpontosítani.

LÓTUSZÜLÉS

A lótuszülés tipikus meditációs póz. Üljünk a padlóra, tegyük a jobb lábfejünket a bal combunkra, majd a bal lábfejünket a jobb combunkra. A térdünk érintse a földet. A kezünket tegyük a combunkra úgy, hogy a tenyerünk felfelé nézzen. Kevésbé gyakorlottaknak inkább a törökülés ajánlott.

MEDITÁCIÓS GYAKORLAT

Az égő gyertya szemlélése a meditáció egy különleges formája. A szeánszot elsötétített helyiségben kell végezni. Minden figyelmünket összpontosítsuk a gyertyalángra.

1. Üljünk le kényelmesen, török- vagy lótuszülésben agyertya elé, tekintetünket irányítsuk a lángra.
2. Lélegezzünk nyugodtan, az orrunkon keresztül lassan szívjuk be és fújjuk ki a levegőt. Igyekezzünk érezni a testünket. Koncentráljunk a rekeszizmunkra, amely minden lélegzetvételnél felemelkedik és visszatér előbbi helyzetébe, illetve a levegőre, mely az egész testünket átjárja.
3. Engedjük, hogy gondolataink szabadon áramoljanak. Üdvözöljünk jó barátként minden új gondolatot, de ne mélyedjünk el bennük. Agyertyaláng megnyugtató tánca segít elfelejteni a mindenanpi gondokat, a feszültséget a lelki ellazulás váltja fel.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KIEMELT BEJEGYZÉS

Májusi szerelmi előrejelzés

Mire készülj májusban szerelem és a párkapcsolati boldogság terén? Az ismert amerikai párkapcsolati szakértő és spirituális tanító, Chuck ...

TOP 3 BEJEGYZÉS

KEDVES OLVASÓIM

Lia Weblapkellékek, kütyük és kódok

Katka szép oldala

Semilin-graphic

222

lap tetejére